
TWARZ
Mój sposób na wymarzoną sylwetkę!
Nigdy nie byłam na diecie. Nie jestem zwolenniczką diet w rozumieniu „dwa...
Nigdy nie byłam na diecie. Nie jestem zwolenniczką diet w rozumieniu „dwa...
W tym wątku możemy wspierać się i chwalić swoimi rezultatami ćwiczeń z Mel...
Tabletki z ketonem malinowym to kolejna propozycja dla ludzi, którzy mają...
Przygotowanie planu oraz prowadzenie firmy według wcześniej przygotowanego harmonogramu pozwala skupić się na pozostałych elementach działalności przedsiębiorstwa. Plan taki przygotowujemy wstępnie przed rejestracją firmy i na bieżąco uzupełniamy go i poprawiamy, jeżeli zajdzie taka potrzeba.
Wszystko to powinniśmy już posiadać. Przed założeniem działalności przygotowujemy się pisząc plan działania.
.Ważne!. W trakcie działania firmy trzeba na bieżąco szkolić pracowników. Wcześniej warto przygotować tzw plan szkoleń. Nawet w formie excela – imiona pracowników, stanowisko pracy, wymagane umiejętności, posiadane umiejętności oraz potrzeby szkoleniowe. Warto przeprowadzić szczere rozmowy z pracownikami.
Więcej o planowaniu.
Najczęściej na początku nasza firma jest jednoosobowa. Oznacza to, że musimy zarządzać tylko sobą. Jesteśmy specjalistą od wszystkiego. W przypadku takich firm często wspieramy się pomocą rodziny lub znajomych. Ma to oczywiście swoje plusy i minusy. Ja osobiście nie polecam skupiać się wyłącznie na rodzinie i przyjacielach, gdyż dużo trudniej nam jest takich współpracowników zmobilizować, kontrolować oraz oceniać.
.Ważne!. Dobrze jest mieć przemyślane kiedy i kogo będziemy chcieli zatrudnić do naszej firmy oraz gdzie taką osobę będziemy chcieli znaleźć. Wiadomo, że często jest to gdybanie, jednak jeżeli mamy to wpisane w planie działania, to łatwiej jest nam to zrealizować.
Jeżeli już czujemy, że sami nie damy rady w skutecznej obsłudze klientów, wtedy należy rozpocząć proces rekrutacji. Więcej o rekrutacji przeczytasz tutaj.
Niektórzy mogą powiedzieć: Jak można porównywać pracowników do partnerów? A według mnie tak właśnie powinno być. Pracownik, który ma wpływ na to jak pracuje (zarządzanie przez cele, zarządzanie projektowe) i który ma dodatkowe korzyści z podejmowania odpowiedzialności pracuje wydajniej oraz jest bardziej zmotywowany do dobrego wykonania powierzonych zadań.
Ktoś kiedyś dobrze powiedział:
Traktuj pracowników tak, jak byś chciał, żeby oni traktowali klientów.
O klientach można by pisać wiele. Ważne, żeby pamiętać, że czasami lepiej jest odmówić klientowi sprzedaży swojego produktu czy usługi. Pytanie dlaczego zrezygnować z natychmiastowego zysku?
Aby mieć dużo większy w przyszłości. Jeżeli klienta uświadomimy, że nie chcemy mu sprzedawać rzeczy dla niego teraz zbędnej, będzie on czuł do nas zobowiązanie. Stworzymy pozytywne skojarzenia z naszą firmą.
Więcej o klientach tutaj.
Marketing mix, czyli strategia marketingowa przedsiębiorstwa jest całościowym programem – ofertą – odpowiednich produktów, usług dla docelowej grupy klientów.
Najprościej określić Marketing Mix jako przygotowanie odpowiedniej oferty dla odpowiednich klientów, w odpowiednim czasie i miejscu. Największy nacisk należy położyć na wyraz odpowiedni. Oczywiście łatwo to powiedzieć. Dużo trudniej wprowadzić to z sukcesem w życie.
Bardzo ważny element. Spaja poszczególne elementy działalności firmy. Dzięki skutecznej komunikacji jako właściciele posiadamy bardziej dokładną wiedzę na temat otoczenia i naszego przedsiębiorstwa.
Najprościej opisać to jako zrozumiałe oraz jasne przedstawianie swoich celów oraz efektywną współpracę z najbliższym otoczeniem – pracownicy, klienci oraz konkurencja. Tak jak było zaznaczone wcześniej, traktujmy pracownika jak klienta. Pozwoli to obok wzrostu motywacji oraz efektywności, skutecznie angażować oraz integrować zespół.
.Ważne.!
Starajmy się tak działać, aby pracownik nie odczuwał nadmiernej kontroli każdego ruchu czy decyzji. Dużo lepiej jest organizowanie cyklicznych spotkań z pracownikiem i omawianie wykonanej pracy oraz celów, które są do realizacji.
.Ważne.!
Dobrze jest przygotować spójną strategię do kontaktów z mediami. Pozwoli to na świadomą budowę pozycji naszej firmy jako specjalisty. Możemy sami przygotowywać różne materiały dotyczące naszej branży, przyszłości oraz poradniki, które będziemy przesyłali różnym mediom.
Powyższe 4 elementy są moim zdaniem podstawą długofalowego sukcesu firmy na naszym rynku. Oczywiście są branże lub rynki, na których niektóre elementy są ważniejsze i na nich należy się głównie skupiać. Jeżeli ktoś ma jakiekolwiek pytania zapraszam do kontaktu osobistego. [Kontakt do Nas.].